Incident Management is één van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste van de IT processen. Door technologische verbeteringen kan tegenwoordig veel uitval worden voorkomen, maar helaas is het een feit dat er bijna altijd uitval zal blijven bestaan. Uitval zal de responsiviteit en het begrip van de bedrijfsprocessen van een IT-organisatie blijven testen. Incident Management zijn de processen van een organisatie die worden gebruikt het om één of meer uitval of dreigende uitval te beheren.
Organisatorische responsiviteit op uitval heeft een directe invloed op de lengte van de storing en de coördinatie welke nodig is om de uitval te beperken.
Een proactieve aanpak zal de responstijd verminderen, verbetert de communicatie, onderhoudt continuïteit van de bedrijfsprocessen en zal de impact verminderen. Door goed Incident Management worden de processen tijdens een incident voorspelbaar en betrouwbaar. Doormiddel van observatie, organisatorisch leren, praktijk testen van zowel eigen personeel als ingehuurd personeel kun een je een goed lopend proces krijgen.
Waarom CSS Consultancy?
CSS Consultancy heeft ruime ervaring op het gebied van Incident Management. Effectief Incident Management is een aangeleerd gedrag. Wij werken om uw cultuur te begrijpen, de werkprocessen te identificeren, om vervolgens de best practices voor incident management processen bij u te integreren, welke het beste bij u omgeving past. Wilt u meer informatie, neem dan vrijblijvend met ons contact op.